Maxxis Rekon 3C MaxxTerra EXO WT TR 29" Folding Tyre - black/29x2.4

Maxxis Rekon 3C MaxxTerra EXO WT TR 29" Folding Tyre

Item number: 69506
1
1

Accompanies you on every adventure: the Rekon 29" folding tyre by Maxxis


Maxxis Rekon is a very voluminous tyre that you can use for daily touring, forest rides and All Mountain shredding, but it can also handle rough terrain. The TR version with EXO sidewall protection is designed to be ridden tubeless with sealant, but can of course also be ridden with a tube. Maxxis recommends the Rekon primarily on the rear wheel, which is best combined with a Forekaster in the front, but tyres with more aggressive treads work as well.

Note from the manufacturer:
Maxxis strongly advises against the use of ammonia-based sealant. Ammonia has been proven to attack the carcass and can weaken it by up to 30% after only a few months, depending on the amount used.

Guidelines for replacing E-bike components:

Before you replace components on your e-bike, please read through the guidelines for component replacement for CE-marked e-bikes/pedelecs with pedal assistance.

Specifications:

Application:
All Mountain
Ground Conditions:
loose over hard, medium, loose
Type:
folding tyre
Tubeless System:
Tubeless Ready

Technical Information:

Rubber Compound:
3C MaxxTerra
Carcass:
60 tpi
Sidewall:
EXO Protection

Models:

29x2.4
Dimensions:
29 x 2.4"
ETRTO:
61-622
Air Pressure:
2.4 - 4.1 bar
Manufacturer Number:
1197

Technology:

3C MaxxTerra
The right 3C compound for Enduro and Freeride tyres. Smooth running uphill as well as the best grip downhill characterise this compound, combined with a long service life.
At Maxxis, the 3C tread is moulded from three different rubber compounds in one piece and not subsequently assembled from two strips. In this way, the treads can be shaped exactly to the requirements of the respective tyre model, thus optimising the riding characteristics.

EXO Protection
This extremely cut and abrasion resistant material protects the sidewalls of various Maxxis MTB tyres. It is very tightly woven, light and very flexible. As a result, the performance of the tyres remains convincingly good.

Wide Trail (WT)
This design optimises the tread layout and tyre shape on today's modern wider rims. Traditional tyres are designed for narrower rims and become square on wider rims, resulting in a less than optimal performance. WT tyres are optimised for an inner rim width of 35 mm, but work excellently on all rims with an inner dimension of 30 - 40 mm.

Tubeless Ready
Tubeless tyres have many advantages: you can ride with less air pressure. This gives better traction and reduces rolling resistance. And where there is no tube, the risk of punctures is reduced. Maxxis TR tyres are better prepared for mounting with sealant than other " Tubeless Ready" tyres, because the bead of Maxxis TR tyres is completely covered with a rubber layer, just like a real UST tubeless tyre. As a result, tubeless mounting is successful for all rims with standard dimensions even during the first inflation and with little liquid.

Contents:

  • 1 x Maxxis Rekon 29" folding tyre

Weight:

  • black/29x2.4: 845 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998

Models:

  • black/29x2.4, in stock
    47.60€

Customer Reviews (1)

5

Customer Reviews (1)

5.0/5.0
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0

Give us your opinion on this product.

by Jörg K. on 06.01.2022 (modified on 08.01.2022)
4 of 4 customers found this review helpful.

Fahre seit 2 Jahren auf dem Enduro- Hardtail und Enduro-Fully DHF, DHR und Dissector in verschiedenen Kombis vorne und hinten. Immer bester Grip, allerdings auf meinen Hometrails, auf Touren und beim Cross teilweise ein wenig zuviel des Guten (bei langen Schotter- und Asphalt-Uphills sowie Flow-Trails). Habe daher den Rekon 2,4 WT für vorne und den Ardent Race 2,35 für hinten auf meine DT-Swiss EX 511 mit 30 mm Innenbreite geschnallt. Heute bei üblen Bedingungen die Premiere (tiefer Waldboden mit rutschiger Schneedecke, nasse Wurzeln, Matschlöcher, schneebedeckter Schotter und Asphalt). Top Reifen. Sehr guter Grip auch bei nassen Wurzeln, wenn diese im 90° Winkel angefahren werden. Tubeless-Montage wie gewohnt problemlos (besser geht's nicht), sofort dicht. Baut auf der 30 mm Felge satt voluminös auf. Sehr gute Bremstraktion auch bei widrigen Bedingungen bei gleichzeitig nicht zu großem Rollwiderstand. Macht sich bestimmt auch am Hinterradl gut, wenn es mehr als der Ardent Race und weniger als z. B. der Dissector sein soll. Rollt auf Asphalt und Schotter in Kombi mit dem Ardent Race am Hinterradl hervorragend. Langzeit-Update folgt im Sommer. Bei den o. b. Bedingungen haben auch die Kollegen DHR und DHF ihre Grenzen. Im direkten Vergleich haben sich meine hohen Erwartungen mehr als erfüllt (natürlich hat der Rekon weniger Grip als z. B. ein DHR, aber dafür ist er auf Asphalt, Schotter und Flow-Trails wesentlich schneller). Das wird bei gemäßigteren Bedingungen mit ziemlicher Sicherheit eine sehr schnelle Kombi, die aber trotzdem ausreichend Grip generiert. Langzeit-Update folgt.

Update:
Ausfahrt am 07.01.22 auf dem selben Trail auf gefrorenem Waldboden und karstig gefrorenem Schnee (keine großen Eisflächen). Bedingungen dadurch ähnlich gut wie bei trockenem Waldboden. Der Rekon am Voerrad generiert super Grip und rollt auf allen Untergründen unglaublich schnell (ähnlich dem Conti Mountain King). Top (es muss nicht unbedingt die Dual-Mischung sein).

Ausfahrt am 08.01.22 auf dem selben Trail bei Schneematsch auf noch leicht angefrorenem bis schon wieder weichen Waldboden. Mit ein wenig Gefühl für die richtige Trittstärke und dem richtigen Gang sucht sich der Reifen im Untergrund Gegenhalt. Bei richtigem Anfahrtswinkel sind auch schneebedeckte Wurzelteppiche hoch und runter möglich. Da geht mehr, als ich von dem Reifen erwartet habe. Top. Endlich hat das Suchen ein Ende. Zusammen mit dem Ardent Race am Hinterrad meine neue XC-/Tour-/Trailkombi.
Klare Kaufempfehlung für den Rekon, der mehr kann, als man vielleicht zunächst von ihm erwartet.
JK aus München.

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.