Panaracer GravelKing EXT Plus TLC 28" Folding Tyre - black-brown/33-622 (700x33c)

Panaracer GravelKing EXT Plus TLC 28" Folding Tyre

Item number: 72331
2
2

For those who want to go one step further: the GravelKing EXT Plus Folding Tyre by Panaracer


The Panaracer GravelKing EXT Plus is for all cyclists who want to push themselves and their bike to the limits of what is technically possible. With an aggressive tread design borrowed from the CG-CX cyclo-cross tyre, the GravelKing EXT offers enough grip and control to tackle the most demanding gravel adventures, even in the most adverse conditions. With a ProTite insert in the sidewall and a complete nylon protective belt, this Plus version offers even greater puncture resistance and stability.

Specifications:

Application:
Gravel
Type:
folding tyre
Tubeless System:
TLC

Technical Information:

Rubber Compound:
ZSG Natural Compound
Carcass:
AX-α
Puncture Protection:
Anti-Flat Casing, ProTite Shield

Models:

33-622 (700x33c)
Dimensions:
700 x 33c
ETRTO:
33-622
Manufacturer Numbers:
  • black-black: RF733-GKEXT-P-B
  • black-brown: RF733- GKEXT-P-D

35-622 (700x35c)
Dimensions:
700 x 35c
ETRTO:
35-622
Manufacturer Numbers:
  • black-black: RF735- GKEXT-P-B
  • black-brown: RF735- GKEXT-P-D

40-622 (700x38C)
Dimensions:
700 x 38c
ETRTO:
40-622
Manufacturer Numbers:
  • black-black: RF738- GKEXT-P-B
  • black-brown: RF738- GKEXT-P-D

Technology:

ZSG (Zero Slip Grip) Natural Compound
This compound offers the same low rolling resistance and comfort as the premium compounds. Its optimised durability is perfectly suited for training tyres.

AX-α (Advanced Extra Alpha Cord)
AX technology relies on extremely narrow threads that are woven particularly tight. This results in a very light and flexible carcass that still resists cuts and friction.

Anti-Flat Plus Casing
Extra secure puncture protection layer over the carcass to protect against punctures. Additional reinforcements at points that are quickly susceptible to deformation, such as the bead, ensure that the risk of punctures is greatly reduced, regardless of speed.

ProTite Shield
By using a special combination of high modulus yarn with specially developed epoxies, Panaracer has developed a material that is more than 24% more puncture resistant than the previous ProTite material. The ProTite material is incorporated into the tyre from bead to bead.

Tubeless Compatible (TLC)
Tyres from Panaracer that are " tubeless compatible" can also be driven without an inner tube with the help of a tyre sealant.

Contents:

  • 1 x Panaracer GravelKing EXT Plus 28" folding tyre

Weight:

  • black-black/35-622 (700x35c): 420 g
  • black-black/40-622 (700x38c): 450 g
  • 100 day return period
  • Online since 1998

Models:

  • black-black/35-622 (700x35c), in stock
    25.09€
  • black-black/40-622 (700x38c), in stock
    26.82€
  • black-brown/35-622 (700x35c), in stock
    26.82€
  • black-brown/40-622 (700x38c), in stock
    29.42€

Customer Reviews (2)

3

Customer Reviews (2)

3.0/5.0
5
1
4
0
3
0
2
0
1
1

Give us your opinion on this product.

by Alexander V. on 06.07.2021
verified purchase
item: black-brown/35-622 (700x35c)
0 of 1 customers found this review helpful.

Leider ist der Mantel undicht so das die Dichtmilch durch die Seite gedrückt wird und außen Blasen austreten lässt.
Zusätzlich schleudert er jedes kleine Steinchen hoch und lässt es gegen den Rahmen knallen. Mit Schwalbe oder MAXXIS hatte ich sowas noch nie.

Is this review helpful?
by Christoph W. on 20.05.2020
3 of 4 customers found this review helpful.

-Guter Reifen
-etwas schwerer aufzuziehen
-für das Profil sehr leise
-mit Schlauch schlechte Pannensicherheit (Platten nach 200km)
-Bontrager Dichtmilch in den (Schwalbe) Schlauch und hält sofort Luft -> hält nach meinen Erfahrungen immer locker 6 Monate oder länger
-im Vergleich zum Schwalbe Supreme Slick 1-2 km/h auf Asphalt langsamer
-auf Feld und Waldweg nicht messbar langsamer
-guter Gripp auf lockerem Boden

Für Asphalt und feste Wald/Feldwege für ich den Schwalbe Supreme nehmen.
Wenn man nur wenig Asphalt fährt dann den Panaracer EXT, macht mir mehr Spaß als der Gravelking mit nur dem bisschen Profil. Entweder den Schwalbe Supreme Slick oder den Panaracer EXT würde ich persönlich sagen. Und Dichtmittel einfach in den Schlauch, dichtet auch immer ab und man hat nicht so eine Sauerei und kann einfacher mal den Reifen tauschen wenn man Lust auf was anderes hat (nehmt das Bontrager TLR Tire Sealant, das funktioniert mit Abstand am besten für die Variante im Schlauch, wäre schön wenn bike components das auch ins Sortiment aufnehmen könnte)

hier noch ein Super test zum Thema Dichtmittel im Schlauch, denn nur mit Schlauch pur sind solche Reifen wie dieser Panaracer nicht vernünftig fahrbar (zu viele Platten im Gelände) https://www.slowtwitch.com/Products/Things_that_Roll/Tires/Sealant_Test_-_Part_2_4155.html

Is this review helpful?

Give us your opinion on this product.